گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که توسعه دانشگاه پیام نور و افزایش ظرفیت‌ها رقیبی برای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود یا خیر؟ گفت: رقیب دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور نیست بلکه دانشگاه‌های معتبر دولتی هستند.

عبدالله جاسبی در حاشیه پنجاه و ششمین اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی درباره میزان شهریه دانشگاه اظهار کرد: ما منتظر تعیین مدل شهریه توسط مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای جذب اعضای هیات علمی، بهترین‌های دانشگاه‌های کشور و افتخارات دانشگاه‌ها را جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: اصلاح هرم هیات علمی، ارتقای کیفی را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد درصد قبولی دانشگاه آزاد در رشته‌های تحصیلات تکمیلی بیشتر می‌شود و دانشگاه آزاد در آزمون ارشد، بیشترین قبولی را دارد و اگر از چند دانشگاه معتبر بگذریم از همه دانشگاه‌ها بهتر است.

جاسبی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد برنامه‌ای برای ایجاد مرکز جدید در مناطق خالی از واحد دانشگاهی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: دنبال تأسیس مراکز جدید نیستیم ولی هنوز جاهایی هست که نیاز به تأسیس دانشگاه دارد.

وی با اشاره به تأسیس واحد دانشگاهی در مناطق محروم گفت: تمهیداتی برای کمک به دانشجویان محروم اندیشیده شده است که می‌توان در این باره به وام‌های صندوق رفاه و وام مصوب مجلس اشاره کرد.

وی مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای کیفیت را افزایش تعداد اعضای هیات علمی عنوان کرد و افزود: افزایش فضای آموزشی، تعداد مقالات، تعداد مراکز رشد فناوری و پارک‌های تحقیقاتی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه‌ است.

کد خبر 37826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز